tirsdag den 22. januar 2013

Tre mdr. i Italien!

Jeg har nu endelig faaet taget mig sammen til at skrive et blogindlaeg herinde, omkring alt det her med Italien. Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle bruge min blog til at opdatere jer i de naeste tre mdr. fordi der er blevet givet udtryk for, at nogle synes det er maerkeligt, at jeg vaelger at tage til Italien i tre mdr. nu, hvor jeg besluttede ikke at gennemfoere mit aar i USA. Der har saa ogsaa vaeret en masse, som har sagt, at de synes jeg skulle bruge den, da de gerne ville foelge mig herover, saa derfor vaelger jeg at goere det alligevel!

Foerst vil jeg gerne forklare jer, at jeg er her fordi, at efter jeg startede paa Vestervangskolen, hoerte jeg, at der var to, som skulle til Italien i tre mdr. men, at der havde vaeret tre pladser. Jeg undersoegte saa om der var mulighed for, at jeg kunne faa denne sidste plads selvom jeg var meget sent ude og der var en meget lille chance for, at jeg kunne komme med.
Det tog lang tid og jeg tror min laerer arbejdede i doegndrift for at faa mig afsted, da hun vidste, hvor meget det betoed for mig!
Jeg blev saa ringet op af hende i december maaned og fik den gode nyhed om, at der var fundet tre hostfamilier til mig i Italien. Det vil sige, at jeg skal bo hos hver familie i ca. en maaned.
Jeg var bare saa glad, og hvad endnu bedre var, at jeg skulle afsted med to piger fra min klasse, som jeg nu faar fornoejelsen af at dele denne oplevelse med!

Det er nu min 11 dag i Italien, saa vi har allerede vaeret her i naesten to uger. Tiden gaar virkelig staerkt og inden vi ser os om er de tre. mdr gaaet, saa vi nyder det fuldt ud herover!
Vi ankom kl. 14.00 d. 12, hvor vi blev taget i mod af vores vaertsfamilier i lufthavnen. Jeg tog med min familie ud og spise, hvor efter vi tog hjem og pakkede min kuffert ud.
Allerede mandag d. 14 startede vi skole, hvilket jeg var rimelig nervoes for, fordi der ikke er saerlig mange, som kan snakke engelsk herover. Alle var dog virkelig imoedekommende overfor en. Der er selvfoelgelig nogle som jeg ikke rigtig har snakket med fordi de ikke kan engelsk. Der bliver dog gjort brug af baade kropssprog og google translate for at kunne forstaa hinanden. Hver gang jeg spiser med mine vaertsforaeldre selv om aftenen naar min jaevnaldrende ikke er hjemme, saa bruger vi google translate for at kunne forstaa hinanden!

Det er en del anderledes end da jeg var i USA og en del mere udfordrende, da det er virkelig svaert at kommunikere. Jeg bliver tit forvirret af alle de sprog jeg hoere hver dag. I dag blandt andet kom jeg fra latin time, som ogsaa foregik paa italiensk, hvor jeg gik ud og snakkede engelsk med mine venner. Derefter skulle jeg ringe til min veninde og snakke med dansk til hende, for der efter at tage til tysk undervisning!

Men jeg maa sige, at jeg intet mindre end elsker Italien! Deres kultur, deres mad, deres sprog, bare alt ved det er saa nyt og anderledes. Jeg kan ikke vente  paa alt det jeg skal ud og opleve de naeste tre maaneder og tanken om hjemve har stortset ikke strejfet mig!

Det er stadig ikke til at fatte, hvor heldig jeg har vaeret og faa en chance til. Jeg kan maerke, at det bliver de tre maaske bedste maaneder i mit liv!


Emma <3





Ingen kommentarer:

Send en kommentar